Projekt edukacyjny „Mały biolog”
Dział I. Biologia – nauka o życiu
- Zajęcia organizacyjne. Przedmiotowe zasady oceniania
- 1. Biologia jako nauka
- 2. Jak poznawać biologię
- 3. 4. Obserwacje mikroskopowe
- 5.6. Ćwiczymy mikroskopowanie
- 7. Podsumowanie wiadomości z działu I
Dział II. Budowa i czynności życiowe organizmów
- 1. Skład chemiczny organizmów
- 2. Budowa komórki zwierzęcej
- 3. Budowa komórki roślinnej. Porównanie komórki roślinnej z zwierzęcą
- 4. 5. Budowa komórki grzyba i bakterii
- 6. 7. Samożywność
- 8. 9. Cudzożywność
- 10. Projektujemy restaurację dla wszystkich organizmów – projekt
- 11. 12. Sposoby oddychania organizmów
Dział III. Wirusy, bakterie, protisty i grzyby
- 1. 2. Klasyfikacja organizmów
- Cudaczek – klucze do oznaczania gatunków
- 3. Wirusy
- 4. Bakterie
- 5. Różnorodność protistów
- 6. Różnorodność protistów
- 7. Budowa i różnorodność grzybów. Porosty
- 8. Porosty
Dział IV. Tkanki i organy roślinne
- 1. 2. Tkanki roślinne
- Projekt – Dlaczego roślina potrzebuje korzeni, łodygi, liści, kwiatów i owoców?
- 3. Korzeń – organ podziemny rośliny
- 4. Pęd. Budowa i funkcje łodygi
- 5. Liść – wytwórnia pokarmu
Dział V. Różnorodność roślin
- Projekt edukacyjny – Mchy, paprotniki i nasienne Pomyska Wielkiego
- 1. 2. Mchy
- 3. Paprotniki – część I
- 4. Paprotniki – część II
- 5. Nagonasienne
- 6. Okrytonasienne
- 7. Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych
- 8. Przegląd i znaczenie roślin okrytonasiennych